Historie

 

Jeg har gennem min karriere arbejdet med mange forskellige typer administrative opgaver og er derfor klædt godt på i forhold til de mange typer opgave der skal løses i firmaet. I 1998 gik jeg i lære som kontorelev indenfor salg hos Systema, som er en del af Tvilum, her fortsatte jeg efter endt elevtid i 1 ½ år. I den tid har jeg arbejdet med ordrebehandling, kundepleje, speditørkontakt, opsætning af containere op reklamationsbehandling. Jeg var koblet på det tyske, østrigske og amerikanske marked.

Dernæst kom jeg til Rahmqvist som sælger af kontorartikler til private såvel som offentlige virksomheder. Som sælger arbejdede jeg indenfor et specifikt geografisk område, hvorfra jeg skulle pleje den eksisterende kundeportefølje såvel som skabe nye kunder. Jeg præsenterede nyheder for kunderne, sikrede mersalg på allerede solgte produkter, samt eventuelle ombytninger af vareindkøb som ikke fungerede for kunderne. Hos Rahmqvist lærte jeg vigtigheden af kontakten til kunden.

Efter min tid som sælger vendte jeg tilbage til det administrative arbejde hvor jeg hos JS Gruppen arbejdede som annoncekoordinator. Jobbet indebar stor kontakt til blandt andet kunder, grafikere, trykkeri mv. Som annoncekoordinator var det altafgørende for resten af produktionen at jeg havde indhentet materialet fra annoncørerne i tide, fået grafikerne til at udarbejde annoncen og dernæst godkendt af annoncørerne.  Jobbet som annoncekoordinator styrkede mig i at arbejde med flere typer opgaver på forskellige stadier i forløbet.

I februar 2006 lukkede Kitchen and More dørene op for en køkkenbutik i Århus midtby. Et koncept med dansk designede køkkener som blev produceret i Kina. Jeg blev ansat til at være administrativ tovholder af køkkenproduktionen i Kina, fakturering af køkkenerne i DK, bestilling af køkkener, daglig kundekontakt i butikken, diverse ad hoc opgaver i forbindelse med etablering af ny butik og kontor. Kontakt med speditør ang. Fragt af køkkener fra Kina til Danmark, derefter videre transport til slut kunden, hvorefter tømmer kontaktes ang. Montering af køkkenet.

Endnu engang i december 2006 var jeg med at til starte en ny virksomhed op fra bunden. Nemlig wupti.com – en online forhandler af forbruger elektronik og hårdehvidevarer. Jeg startede ud med at være ansvarlig for reklamations- og returvare afdelingen. Dette indebar at få udarbejdede procedure for hvordan en reklamation skal behandles fra leverandør til leverandør.  Derudover var der daglig kundekontakt via telefon og mail. Efter et år i kundeservice afdelingen kom jeg i regnskabsafdelingen, da denne skulle etableres intern i huset. I samarbejde med en regnskabschef var jeg med til at opbygge denne afdeling fra bunden. I takt med at virksomheden voksede, skulle de systemer som blev brugt i regnskabsafdelingen tilpasses, således at de mange transaktioner kunne køre problemfrit. Jeg havde ansvaret for alt vedr. kreditorerne, fra registrering af bilag, afstemning, betaling og den daglige dialog med kreditorerne. Jeg har derudover haft ansvaret for afstemning af banken med ca. 150.000 – 200.000 posteringer om året. Fakturering af diverse erhvervskunder og EAN-fakturering.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Every company needs a-tina